Deze variant betrekt de Appelgaard meer bij het centrum zodat er een rondje ontstaat. De achterkanten op de Appelgaard worden weer aantrekkelijk gemaakt.
Velden met een * zijn verplicht.
Op de tekening (met de cijfertjes erin) staat een horecagelegenheid ingetekend in de tuin van de Timmerijgang 1, achter Traaij 26. Het lijkt mij niet echt handig om daar een horecagelegenheid te maken. Verder, ook hier is middels de diverse groenstrookjes op de Traaij geen rekening gehouden met de jaarlijkse carnavalsoptocht die door het centrum van Driebergen rijdt. We kunnen die optocht natuurlijk ook via een route buitenom laten gaan, maar ik denk dat het centrum juist is voor (dit soort) culturele zaken.
Op de tekening (met de cijfertjes erin) staat een horecagelegenheid ingetekend in de tuin van de Timmerijgang 1, achter Traaij 26. Het lijkt mij niet echt handig om daar een horecagelegenheid te maken.
Verder, ook hier is middels de diverse groenstrookjes op de Traaij geen rekening gehouden met de jaarlijkse carnavalsoptocht die door het centrum van Driebergen rijdt. We kunnen die optocht natuurlijk ook via een route buitenom laten gaan, maar ik denk dat het centrum juist is voor (dit soort) culturele zaken.
Betere optie dan variant 1. Lost alleen nog niet het probleem op bij kruispunt oranjelaan/Traaij/uitgang binnenhof.
Betere optie dan variant 1.
Lost alleen nog niet het probleem op bij kruispunt oranjelaan/Traaij/uitgang binnenhof.
Als bewoner van het eerste deel van de Bosstraat (in het rijtje naast de brandweer) heb ik met interesse de plannen bekeken. Ons directe belang als bewoner lijkt mij het meest gediend bij variant 2: hier zie ik dit deel van de Bosstraat vergroenen, een wens die wat mij betreft in alle plannen terug zou moeten komen, ook gezien de rode vlek op de hittekaart en de paar armetierige boompjes die er nu staan. Het eerste deel van de Bosstraat is qua inrichting echt aan een update toe: 30 km dus asfalt eruit, betere veilige ruimte voor de vele fietsers en meer groen en schaduw. Dit zou ook in variant 1 en 3 moeten terugkomen. Als dorpsbewoner en frequente bezoeker van het centrum zie ik óók het meest in variant 2. Vooral de supermarkt en detailhandel in/bij het ABC gebouw zorgt voor veel autoverkeer en opstoppingen op de Hoofdstraat. Het is veel logischer om die elders te vestigen (en heeft Driebergen eigenlijk écht 2 AH's nodig zo dicht bij elkaar??). Dit zorgt voor rust op de hoofdstraat. Een autovrije Traay en meer ruimte voor voetgangers is ook een nobrainer wat mij betreft. Niet meer van deze tijd om nog te parkeren in een dergelijke straat. Wat er ook in zou mogen: betere voorzieningen om fietsen te stallen aan de Traay zonder dat ze in de weg staan.
Als bewoner van het eerste deel van de Bosstraat (in het rijtje naast de brandweer) heb ik met interesse de plannen bekeken. Ons directe belang als bewoner lijkt mij het meest gediend bij variant 2: hier zie ik dit deel van de Bosstraat vergroenen, een wens die wat mij betreft in alle plannen terug zou moeten komen, ook gezien de rode vlek op de hittekaart en de paar armetierige boompjes die er nu staan. Het eerste deel van de Bosstraat is qua inrichting echt aan een update toe: 30 km dus asfalt eruit, betere veilige ruimte voor de vele fietsers en meer groen en schaduw. Dit zou ook in variant 1 en 3 moeten terugkomen.
Als dorpsbewoner en frequente bezoeker van het centrum zie ik óók het meest in variant 2. Vooral de supermarkt en detailhandel in/bij het ABC gebouw zorgt voor veel autoverkeer en opstoppingen op de Hoofdstraat. Het is veel logischer om die elders te vestigen (en heeft Driebergen eigenlijk écht 2 AH's nodig zo dicht bij elkaar??). Dit zorgt voor rust op de hoofdstraat. Een autovrije Traay en meer ruimte voor voetgangers is ook een nobrainer wat mij betreft. Niet meer van deze tijd om nog te parkeren in een dergelijke straat. Wat er ook in zou mogen: betere voorzieningen om fietsen te stallen aan de Traay zonder dat ze in de weg staan.
Het sterke punt van Variant 2 is de concentratie van de centrumfuncties ten noorden van de Hoofstraat. Alleen is een rondje Driebergen te veel wens denken. Het draagvlak van Driebergen is te klein om ook aan de achterkant van de Traaij aan de Appelgaard-kant een levendige centrum-straat te creëren. Een levendig centrum vraagt om een concentratie van de horeca en gezellige retail op en rond het Traaij-pleintje. Bovendien zien de gebouwen aan de achterkant van de Traaij er niet uit. Dat wordt nooit een gezellig deel van Driebergen. De Bieb naar het BP-terrein en een supermarkt met parkeergarage op de Appelgaard zijn nog niet zo’n gek idee. Maar dan verder op de Appelgaard geen retail en horeca. Als er een goede en zichtbare looproute van Bieb en supermarkt naar de Traaij is, dan is er een goede aansluiting met het levendige centrum op de Traaij. Een mooi alternatief is dan Variant 1 met elementen uit Variant 2 (centrumfuncties ten noorden van de Hoofdstraat, Bieb en supermarkt).
Het sterke punt van Variant 2 is de concentratie van de centrumfuncties ten noorden van de Hoofstraat. Alleen is een rondje Driebergen te veel wens denken. Het draagvlak van Driebergen is te klein om ook aan de achterkant van de Traaij aan de Appelgaard-kant een levendige centrum-straat te creëren. Een levendig centrum vraagt om een concentratie van de horeca en gezellige retail op en rond het Traaij-pleintje. Bovendien zien de gebouwen aan de achterkant van de Traaij er niet uit. Dat wordt nooit een gezellig deel van Driebergen.
De Bieb naar het BP-terrein en een supermarkt met parkeergarage op de Appelgaard zijn nog niet zo’n gek idee. Maar dan verder op de Appelgaard geen retail en horeca. Als er een goede en zichtbare looproute van Bieb en supermarkt naar de Traaij is, dan is er een goede aansluiting met het levendige centrum op de Traaij. Een mooi alternatief is dan Variant 1 met elementen uit Variant 2 (centrumfuncties ten noorden van de Hoofdstraat, Bieb en supermarkt).
Dit heeft mijn voorkeur omdat dan alle winkels gecentreerd zitten aan één kant van de Hoofdstraat Van Velzen Fietsen Traaij 16 Jos van den Berg
Dit heeft mijn voorkeur omdat dan alle winkels gecentreerd zitten aan één kant van de Hoofdstraat
Van Velzen Fietsen Traaij 16
Jos van den Berg
Deze variant heeft mijn voorkeur omdat dit alle winkels centreert aan één kant van de Hoofdstraat.
Een rondje lijkt me een slecht idee. Daarvoor is het te klein en onvoldoende bezoekers. Dit trekt het centrum te veel uit elkaar, niet doen. Ook sluit het denk ik niet aan bij het gevoel van waar nu de beleving van het centrum is.
Aan deze variant kan pas worden begonnen als de BP weg is, dwz op zijn vroegst over 10 jaar. Veel liever worden er z.s.m. woningen gebouwd op de Appelgaard. Bovendien gaat deze variant geheel voorbij aan alle verkeerstechnische bezwaren van een supermarkt aan de Appelgaard en het grote gebrek aan parkeerplaatsen dat daar dan ontstaat. En uiteindelijk heeft Driebergen met deze variant nog altijd geen centraal centrum of plein, maar een soort rare brede wandelplek met een fietspad erdoor (en deels een weg) vlak vóór de supermarkt.
Lijkt mij de beste variant.
Bij elk plan geldt dat de parkeerdruk op de Lindelaan en Nassaulaan toeneemt voor de directe bewoners. Momenteel is een parkeerplek al een schaars goed met alle middenstand vd Traaij, de studenten die boven de Middenstand wonen en al het andere, niet direct-gerelateerde verkeer in deze straten. Deze parkeerdruk mag niet groter worden. Oplossing hiervoor => P-vergunningen die alleen gelden voor de bewoners van deze straten.
Kerkplein 2, 3941 HV Doorn Postbus 200, 3940 AE
Over het platform Toegankelijkheidsverklaring
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.